facebook.pl/joyfitnessmielecVideo tour

Jak utrzymać formę w wakacje? Przedstawiamy ćwiczenia na brzuch i nie tylko.

Niektórym, a zwłaszcza osobom systematycznie trenującym przez cały rok, radość z wyjazdu mąci myśl, że wyjazd to przerwa w treningach. Z jednej strony miło jest odpocząć od dnia codziennego, jednak z drugiej, ciężko jest się pogodzić ze potencjalną stratą już wypracowanych efektów. Sprawdź nasze pomysły na ćwiczenia na brzuch i nie tylko!

Zdarza się, że stres spowodowany tą świadomością jest tak silny, że albo unikamy zbyt długich wyjazdów, albo wyjeżdżamy tylko tam, gdzie mamy zapewniony dostęp do sprzętu treningowego.

Faktem jest, że jest to coraz łatwiejsze, ponieważ większość hoteli jest już dobrze wyposażona w tym zakresie, ale co zrobić w sytuacji kiedy wybieramy się w podróż do miejsca, gdzie sprzętu treningowego nie ma, a my nie możemy zabrać własnych hantli? Z pomocą przychodzi nam nasze ciało, grawitacja, improwizowane ciężarki lub walizka, która posiada również funkcje „regulowania” obciążenia.

Poniżej znajdziesz więc kilka propozycji ćwiczeń na brzuch i nie tylko, które możesz wykonać niemal wszędzie:

1 .KLASYCZNE BRZUSZKI

Zaczynamy od ćwiczenia na brzuch. Klasyczne brzuszki to ćwiczenie bezpieczne i skuteczne. Połóż się na plecach na twardym podłożu, dłonie trzymaj blisko skroni, łokcie szeroko. Napnij brzuch, dociśnij plecy do podłoża i unieś górną część tułowia (do wysokości dolnej części łopatek). Zatrzymaj 1-2 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Patrz cały czas przed siebie i nie ciągnij rękoma za kark. Wykonaj 30 powtórzeń.

2 .PODNOSZENIE NÓG

Unoszenie nóg leżąc na plecach to wymagające ćwiczenie na mięśnie brzucha. Połóż się na plecach i chwyć rękami jakiś stabilny przedmiot znajdujący się za głową (może to być noga łóżka lub leżaka, ale najlepiej, żeby ktoś na nim leżał). Unieś proste nogi w górze jednocześnie odrywając biodra od podłoża. Następnie powoli opuść do dołu, ale nie kładź ich na ziemi, tylko unieś je z powrotem do góry. Wykonaj 15 powtórzeń.

3 .KLASYCZNE POMPKI

Klasyczne pompki to doskonałe ćwiczenie na mięśnie klatki piersiowej. Ustaw dłonie na podłodze trochę szerzej niż barki. Powoli opuszczaj klatkę piersiową uginając łokcie do kąta prostego, a następnie wróć do góry, aż do pełnego wyprostu łokci. Możesz tez robić trudniejszą wersję pompki na podwyższeniu z nogami opartymi na krześle, oparciu kanapy lub innym stabilnym meblu. Wykonaj 15 powtórzeń.

4 .PODNOSZENIE RAMION

Unoszenie ramion przodem, do którego możesz wykorzystać butelki z napojami w wersji łatwiejszej lub walizka z wygodną rączką w wersji trudniejszej. Stań prosto, lekko ugnij kolana, napnij pośladki oraz brzuch. Powoli unieś proste ręce przed sobą do wysokości barków, a następnie powoli opuść. Wykonaj 15 powtórzeń.

5 .WZMOCNIENIE RAMION

Uginanie ramion to idealne ćwiczenie na biceps. Stań, chwyć rączkę walizki lub napełnione butelki podchwytem. Trzymając łokieć blisko ciała uginaj ramiona podnosząc „ciężarek” i opuszczając go powoli. Wykonaj 15 powtórzeń.

Ręcznik znajduje się na wyposażeniu każdego podróżnika. Zwiń ręcznik tak, aby jego końce były dość grube. Chwyć zwinięty ręcznik oburącz i wykonuj taki ruch jak podczas wyżymania. To ćwiczenie wzmocni Twoje ramiona.

6 .PRZYSIADY

Przysiady z walizką to doskonałe ćwiczenie wzmacniające nogi i pośladki. Chwyć rączkę walizki podchwytem, ugnij łokcie i trzymaj walizkę blisko ciała na wysokości klatki piersiowej. Ustaw stopy na szerokości bioder. Uginaj kolana i wypychaj biodra w tył. Opuść biodra do poziomu kolan, a potem napinając pośladki wróć do pozycji wyjściowej. Pamiętaj, aby Twoje kolana nigdy nie wychodziły za linie palców i zawsze były ustawione nad stopami.

Podsumowując: urlop i wakacje to nie powód aby rezygnować z treningu i pracy nad smukłą sylwetką! Brak siłowni czy przyrządów do ćwiczeń fitness od teraz nie będą wymówką. Mamy nadzieję, że zastosujesz powyższy zestaw ćwiczeń na brzuch i pozostałe parte ciała.

Jeżeli potrzebujesz dodatkowej rady, skontaktuj się z naszymi trenerami. Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, podziel się nim ze znajomymi.

 

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Cookies to małe, nieszkodliwe pliki tekstowe przechowywane przez Twoją przeglądarkę . Nasza strona wykorzystuje te pliki do zapisywania Twoich preferencji w celu ułatwienia przeglądania . Nie musisz obawiać się o swoją prywatność. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies..